Gookieと言うらしい

昨日の続きということで。

↑Gookieのロゴが素敵。PREF-IDをゼロクリアするとGmailにログインできないらしいが、ひょっとするとCookie内のチェックサムをほげると逝けるのかもしれないと思ったり。そんなブックマークレット欲しかったり。…試す能力はありません。<俺

Google uses a single cookie for everything, and it expires in 2038. Your browser offers this cookie, which contains a unique ID number, every time you enter any page on Google's site. If you don't have a cookie, Google will give you one with a new unique ID number.

All of your search terms are saved by Google, along with a time stamp, your IP address, and your unique cookie ID. So far this information is not considered "personally identifiable" by Google because your IP addresses might be dynamic. (Broadband addresses are often fixed for weeks or months, but dialup addresses are very dynamic.) The unique ID in the cookie is the one thing that identifies all of your various IP addresses as coming from the same browser.

blockquoteの2重入れ子にしている割にcite書かないから駄目すぎ?>俺(確信犯?)

ダイナミックだろうから安心とか言う説はさておき、your IP addressってのを気がつかないあたりが駄目すぎ>俺